Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A68n23d33r49e67a 66Č53i17e20r70n61a 5226717900590

Hm, tak to mi spíš připadá jako ojedinělý zážitek, ne že by teda nemožní rodiče neexistovali a myslím, že máte trochu zkreslený pohled. 

Spíš vidím problém v tom rozmazlování dětí, v tom, že se jim dovolí, aby nebraly na ostatní lidi ohled, atd. Škola to pak už nedohoní a matky vychovávající takovéto " osobnosti" by zasloužily strávit se svými miláčky zbytek života zavřené v cele, aby neobtěžovaly ostatní a samy si svou osobnost dostatečně užily...

+2/0
21.5.2014 10:39

M25i15r62o66s65l91a70v 71K14u67l22h83a25v86ý 5679832551

R^

0/0
21.5.2014 9:40

M17a97r35t85i17n24a 25T68r98o55j10a68n40o18v17á 5423188185

Ani nevím přesně proč, ale nějak vám ty historky (zejména tu první) tak úplně nevěřím.

+3/0
21.5.2014 9:35
Foto

K92l56á94r83a 97H51á28j81e55k 82V38e30l51i86n16s92k64á 7923349390969

věřte, že já bych raději také nevěřila. a protože mě to tak šokovalo, hned jsem o tom napsala blog. je to smutné.

0/0
21.5.2014 10:45

P48e51t96r 91S24k70á45c36e13l 6754829779

Spravedlnost ale existuje. Co si rodiče zasejí, to taky sklidí. Funkční rodina je základ státu, podle toho to u nás taky vypadá. Ale bude líp.R^

0/0
25.5.2014 23:13

J59a89n 97N32o33v98á82k 6664354

Píšete: "Dokáži pochopit, že každému ujedou nervy."

Já to tedy pochopit nedokážu. Ujetí nervů neakceptuji ani u druhých, ani u sebe. Prostě to do života nepatří.

+2/−3
21.5.2014 8:56

M68a42r39t78i14n22a 61T46r53o24j17a78n20o54v14á 5963908825

Neakceptujete? Co uděláte, až se vám to jednou stane a nervy vám prostě ujedou (a je celkem jedno, v jaké situaci)?

Do života patří i ty nedobré věci.

+3/0
21.5.2014 9:38

A79n82d54r51e16a 55Č51i90e96r17n70a 5406927500710

Přesně tak. Život si tak nějak živelně vyhazuje z kopýtka, a pokud někdo ujede, tak se svět nezboří. Kopání do rozkroku malých chlapečků do toho sice nespadá,ale ta historka mi přijde nepravdivá.

0/0
21.5.2014 10:41

J71a78n 19N67o22v19á57k 6824884

Neakceptuji to ani jako výmluvu ani jako omluvu. 

Člověk se prostě musí ovládat.

+1/0
21.5.2014 12:45

M59a61r74t98i49n44a 93T34r41o25j13a82n79o27v35á 5833378235

Člověk musí akorát umřít. :-)

Víte, já mám jednu zkušenost s lidma, co tvrdí to samé, co vy. O nutnosti se za každou cenu ovládat. Všichni do jednoho se tak dlouho ovládali, až se jednou neovládli, ale pak to teda stálo za to.:-/

+1/0
21.5.2014 15:12

J25o53s75e22f 30H66e16n47d75r94i39c77h 8730314986641

To bude sranda, až Vám někdo jednou vrazí pořádnou facku, nebo něco jiného. Budete se ovládat??? !!

0/0
23.5.2014 11:58

P90e54t79r 51S50k61á23c45e97l 6764479879

Tak někteří jsou tak trénovaní, že k vražení facky ani nedojde. Umí chvat, který se obrátí proti útočníkovi. A umí se i ovládat, nemstí se, jen varují svými obratnými chvaty. Vůbec o svých schopnostech nemluví, pro taky, že?

Měl jsem tu čest být na semináři sebeobrany a zdravotních cviků, kde holčina 12 roků mě sklátila na zem jako malinu. A ještě se při tom usmívala na mne. Tohle je zase moje zkušenost. Na kterou stranu se přikloníte více? Zdravého rozumu a optimismu je nám třeba...R^

0/0
25.5.2014 23:19

P90e61t82r 83K84a95l42v39o23d47a 9405187919114

Dle mého názoru o slovech autorky není pochyb. To sedí. Jen mi přijde, že problém má začátek daleko dříve a v daleko větší šířce. Již samotní rodičové nejsou dostatečně vychovaní a vybaveni dostatečnou zdrženlivostí, rozlišovací schopností a moudrostí. O agresivní atmosfeře v celé společnosti nemluvě. Je třeba brát v úvahu, že každá příčina má svůj následek, který se stává příčinou následků budoucích.

+4/0
21.5.2014 6:32

A68n97e94t62a 51S80o82u24k35u80p13o84v71á 4625399397

Hukot...:-/ Vám moc dík za článek...

+3/0
21.5.2014 0:36

K23a52r29e27l 56M23í22č 1558921776882

kopnutí šestiletého muže do rozkroku maminkou je příběh z chánova? 8-o

+1/−2
20.5.2014 23:00

J69o51s53e23f 71K58l48e92i25s50n44e35r 1650148750354

Hold emoce jsou emoce...ono se to dobře radí..,že to chce podchytit,počítat do deseti ALE...každý jsme jiný a reagujeme jinak a v tom to je...já pořád říkám,že nejléle se vychovávají cizí děti asi tak před dvaceti lety!! v dnešním pojetí"amerikanizacevýchovy je to HOLD těžké!:-P

0/0
20.5.2014 21:29

A11n79e98t33a 78S98o83u33k87u88p74o54v54á 4855489697

HOLT!!!!!!!!!!!!

0/0
21.5.2014 0:32

J73a90n 23N72o81v67á40k 6364324

Co to americká výchova? Čím se vyznačuje?

0/0
21.5.2014 8:57

M69a24r88i77e 27Š62í22p79k86o20v74á 5922542204707

Je to nevýchova. Ponechání absolutní volnosti dítěti bez jakéhokoliv usmerňování. Neteř žije v usa, ale říká, že vychovávat dítě by tam nechtěli. Její manžel je amík.

+1/0
21.5.2014 16:02

P67e29t34r 82S83k93á48c39e11l 6744609739

Americká výchova sklízí to, co zaseli. Málo školáků je postřílených?  Málo je jich jinak zraněných, poznamenaných? Ještěže máme našeho velikána J.A.Komenského, bohužel i po roce 1990 je jeho odkaz opomíjen! Ale dojde na jeho učení čas, potom bude líp...R^

0/0
25.5.2014 23:23

L90e13n53a 43B48u72r10i19a84n93o54v70a 3354617733662

Tak tak, děti neznají přísnost - tedy laskavou přísnost a násilí znají. Na jednu stranu se nosí respektující metody, na druhou stranu děti dospělým přerůstají přes hlavu a pak přijde na řadu vynervovaná a přehnaná reakce rodičů. Móda benevolence by měla skončit a děti by měly být vychovávány soustavně, přísně, ale spravedlivě.

+4/0
20.5.2014 21:25
Foto

K74l73á76r29a 80H52á15j61e42k 57V51e38l31i83n86s13k65á 7883319760439

důsledně ;-)

+2/0
20.5.2014 21:26

H76e36l29e53n11a 84J72i73n63d57r32o29v80a 9632376972418

R^

Když dítě např. řve a hysterčí, měla by okamžitě přiletět dobře mířená facka. Dobře mířená, střelená v klidu a s rozvahu, správnou silou.

A ne to hodinu poslouchat a tvářit se že se dítě rozvíjí, a potom ho plnou silou kopnout do žaludku protože už ten řev nemůžu vydržet. 

Před časem jsem četla článek o tom, jak řada případů těžce zraněných dětí souvisí právě s tím, že se matky na veřejnosti tváří jak vychovávají bez fyzických trestů, a když na dítě konečně "můžou", tak už jim rupnou nervy a zbijou ho nepřiměřenou silou, a místo pohlavku a tichého fňukání (komentovaného "budeš bulit, jo? tak ti dám důvod!") je z toho případ na sanitku s houkačkou.

+4/0
21.5.2014 8:10
Foto

K92a48r96e90l 10B90o31h70á87č10e16k 1511147466404

Facka??? No nazdar...ty máš dost...

+2/−1
21.5.2014 8:18

M96a33r97t47i56n74a 79T66r41o87j77a98n28o18v49á 5293598155

Tak přestaňte číst články, pořiďte si vlastní děti a pak tady rozumujte o fackování. Vás asi tloukli denně, že jo?:-/

0/0
21.5.2014 9:29

A33n94d81r78e51a 75Č44i97e82r22n83a 5656317590210

Mám vlastní děti a facku zařazuju. Sice ne často,ale tento prostředek není zcela odmítán, ovšem je li na něj čas, tak přijde.

0/0
21.5.2014 10:43

M91a32r56i65e 89Š51í66p22k81o64v13á 5312902124617

???

0/0
21.5.2014 16:04

P47e80t56r 46K79u50l57i27c81h 9320121572915

R^R^R^

přesně tak, zdravý rozum se dnes z výchovy vytrácí, vysvětlování a respekt můžete uplatnit na puberťáka, u malého dítěte, které ne chápe důsledky svého chování a jen zkouší hranice to chce jiné metody - rychlé a efektivní.

0/0
22.5.2014 8:55

M66a81r75t65i28n 87P36r85á92š63e69k 8635661820103

No, já to extrapoluji. Až budete důchodce s alzhaimrem, který nebude schopen chápat důsledky svého chování, tak doufám že i na vásd použíjí ona rychlá a efektivní řešení .R^

+1/0
23.5.2014 0:48
Foto

K24a47r53e52l 95B30o74h13á19č84e78k 1691437146744

Správně...a protože bude starší, tak se těch facek dá použít více a silnějších :)) R^

0/0
23.5.2014 8:11

P43e86t92r 74K55u98l88i47c13h 9120741752535

WTF?

0/0
25.5.2014 0:41

M27a86r82t23i67n 57P13r43á77š58e61k 8705911780663

já to znám jinak. Vytvoří takový tlak na otce či manžela, že místo ní zmlátí dítě on.

0/0
23.5.2014 0:51

P79e49t27r 91S81k28á29c81e69l 6914369109

Netrénované matky se chovají jinak na veřejnosti, jinak doma. Není třeba hodinu dítě přesvědčovat, ale stačí 5 minut, ale správně volená slova a intonace je zklidňující faktor. Stačí se jen poradit s moudrými, kterým rodič věří a podle jejich rad koná. Výsledek se sice nedostaví hned, ale je nastoupená cesta zdravého rozumu a vůle něco změnit. Bez fyzického násilí a pohrůžek, prostě razantně a jak uvedla autorka důsledně konat. Stát, potažmo škola to za rodiče neudělá.R^

0/0
25.5.2014 23:27

O34l10d50ř50i30c54h 30H84o32r11á64k 2124859111405

PPS: jeden vzor co odpovídá zákonu džungle (silný vyhrává) potlačí bez problémů deset dobrý případů, nepokradeš, neublížíš, vysvětlíš a naučíš.

Alespoň v některých komunitách co mají vlastní sociální zákony. Někteří zažili  řev, to ses musél nechát chytít tý debiléé? To mne zas budou tahat na socálku?

A jsou to i bílí Romové.  (s cikány vcelku problém není, ale Romové z povolání, to je jiná liga)

+1/0
20.5.2014 20:37

Z64d37e40n13ě62k 29S32k66ř62i83v82a93n 5354960149226

Kdysi jsem četl článek o tom, jak 17letý mladík zkopal posluhovačku, která u nich doma uklízela. Jeho otec (podnikatel) to komentoval slovy, že je to v pořádku, syn bude jednou umět umravnit zaměstnance ve firmě, kterou po otci převezme. No, řekl bych, že jablko nepadlo daleko od stromu.

+5/0
20.5.2014 16:29
Foto

K31l40á56r77a 42H37á18j41e25k 70V92e44l78i84n25s16k79á 7863649530399

to je hodně smutné a opět je to o tom, že otec nezvládl své emoce. Je jedno jaké s ním díky minulosti cloumaly, ale nezvládl je, následně z nich udělal tichý mindrák a přenesl na dítě.....;-(. A o tom jsem právě psala. Je jedno, že se jedná o relativně dobrou rodinu, přehánět se nesmí, protože pak se to ty děti učí.

+2/0
20.5.2014 16:51
Foto

M87a72r80c12e43l86a 65T47o60b93i87á27š88o43v71á 4385324972368

Souhlasím s Vámi. Na jedné straně existují laktační poradkyně na telefon, tisíce kurzů pro nastávající rodiče a na druhé přibývá stresovaných dětí, různých poruch a násilí v rodinách. Nedokážu mlčet, když někdo nadává nebo mlátí dítě, stejně jako se ozvu, když mi nějaké dítě třeba v autobuse schválně šlape na nohu... Vždycky je to o přístupu rodičů, karmaR^

+10/0
20.5.2014 15:50

M29a98r87i90e 35Š87í87p77k68o75v23á 5472422594827

Já jsem byla překvapena, když mi "naživo" v rozhlase na dotaz proč stoupá agresivita a násilí, odpověděl prof.Hoschl, že nic takového nepozoruje.

0/0
21.5.2014 16:09

J43a66r75d75a 98C50h52o93v64a76n15e26c 6891515533779

Vůbec nepochybuji o tom, že i kdyby soudu bylo toto šílené jednání matek dokladováno videem, stejně při rozvodu svěří ty týrané děti do péče těch matek.

Ženy jsou největším zdrojem domácího násilí - tyranisují své děti každodenně.

+4/−3
20.5.2014 15:32

A57n88e37t34a 40S10o80u54k24u55p18o95v70á 4475559547

Novej nick, pane Hodino?

+1/−1
21.5.2014 0:33

D67a15n98i14e61l 55K98r85o75n14e32r 7244294706977

To zavreni decka na zachode povazuji za určitých okolnosti za vhodne reseni situace. Co se tyce agresivni kopajici matky...kolikrat jste něco podobného zazila? Asi mockrat ne, ze? Cili jedna se o výjimku...daleko beznejsi je bezbrehe rozmazlovani a neopodstatnena důvěra v dite stylem "ne, muj syn by tohle NIKDY neudelal"...Decka jsou silene rozmazovana, ze to nekdy az hlava nebere...Nicmene vámi popisovane chovani samozrejme není v poradku, ale jak rikam, není to vůbec bezne...

+3/0
20.5.2014 15:19
Foto

K36l25á96r64a 58H14á34j52e43k 84V30e61l52i41n56s32k27á 7303599570839

ano i ne. Nechci se o této konkrétnosti rozepisovat, ale veřte, že je mnoho rodin, kde za zavřenými dveřmi probíhá něco podobného a vy by jste to ani náhodou netušil.....a představte si, že paradoxně tito rodiče také hodně na těch školních schůzkách křičí slova šikaně .....a když to pak vidíte....

+4/0
20.5.2014 15:26

H51e48l25e11n89a 51J57i35n76d66r35o52v57a 9812806732818

Za zavřenými dveřmi... to je ten problém. Pro spoustu lidí jsou dnes fyzické tresty nepřijatelné, resp. tváří se že jsou nepřijatelné, a proto mají některé matky zábrany, aby dítěti daly na veřejnosti normální pohlavek nebo ho seřezaly přes zadek.

Takže hned co zaklapnou dveře od bytu a nikdo se nekouká, tak matku chytí amok a do dítěte nakope všechnu tu agresi, která se v ní nastřádala když dítě hysterčilo v obchodě a v tramvaji.

+2/0
21.5.2014 8:07

P96a50v42e62l 65P28o40n93c55a53r 1293814152937

Nekdo moudry kdysi rekl, ze dospelymi se stavame az s detmi - az kdyz nam nastavi zrcadlo a dostrkaji nas k pochopeni vlastnich motivaci, tim se teprve kruh uzavre.

Jinak k te otazce v nadpisu - je to z 80% o rodicich.

+3/0
20.5.2014 15:15

J68a22r23d84a 75N80o63v68á62k 7763264655283

Karma, super, pravda R^V

Připojim svoji příhodu, když už jsem u toho:

Seděl jsem v Nonstopu, přišla dcerka za podnapilou maminkou, že už čekat venku jí nebaví. Mamča už tam lila s ukrajincema asi dvě hodiny. Když dcera přednesla svoji námitku, mamka ji nadala do krav a do spratků. Dítě se zašilo do kouta a čekalo dál. Zrovna v tu chvíli jsem šel na záchod, maminka ještě dohubovávala dcerku. Když jsem šel kolem barové stoličky kde seděla. Do očí jsem ji vmetl, že to nikoho tady nezajímá a že jediná kráva ožralá je tady ona. Řvala po mě. Cestou ze záchodu mi dala ruku přes cestu abych neprošel přes tu stodvacetikilovou hrošici ( já jsem v té době měl 60 kilo). a s prskáním do mého obličeje mi chtěla vysvětlit, že její výchova je svatá. Nedořekla ani druhou větu, ruku jsem ji zesekl k zemi, svoji rukou a šel dál. V tu chvíli mě chytli pod krkem Ukrajinci s kterými chlastala. A chtěli se stát gantlemeny. ...Naštěstí v to dopadlo dobře. V tu chvíli vstal kamarád a vyprovodili jsme ven jak maminku tak i dva Ukrajince. Přiznám se, že to byla spíše kamarádova zásluha.

+6/0
20.5.2014 15:14

J94a18r94o59s74l57a44v 32M19i25k30u84l30a 3847161436

Ono  to chce všeho s mírou, zlatou střední cestu. Definovat meze.

Je dost pravděpodobné, že když budou rodiče dítěti pořád ustupovat, ta brzy budou ty děti kopat do rodičů ...

+3/−2
20.5.2014 15:06
Foto

K97l37á52r70a 71H65á39j43e95k 14V91e28l37i87n65s45k10á 7103459850599

ano, ale přesto lze dát výchovný pohlavek a následně důslednost např. v trestu ve formě zákaz PC a vytvat i když dítě otravuje a nám by bylo pohodlnější příkaz zrušit...mez je spojená s důsledností.

+3/0
20.5.2014 15:13

M92a54r33t70i70n 59P96r91á98š55e95k 8565341630483

A proč by to dělalo, když rodiče doi něj nekopou ?  jen tehdy když se naučí že násilí je ten správný způsob chovat se ke slabším, tak jakmile budou silnější využijí toho.

+3/0
20.5.2014 15:47

J73a93r56o39m77í61r 62K69r65á26l 4930319584849

Proč ?  Protože neví, že se to nedělá.  Nikdo ho to nenaučil.  A není zajímavé, že kdysi dostala děcka třeba potěhem, ale dnes se ke svým starým rodičům chovají podstatně lépe,  než se chovají dnešní mladí ke svým rodičům ?

+2/0
20.5.2014 21:58

P84a29v48e30l 82P15o82n28c10a10r 1163414502967

Vite co, vetsinova spolecnost nadava na vetsinovou spolecnost, ale zaroven preferuje prisnou vychovu, cukr&bic, duslednost, pravidla.

Neco je na ceste ke spokojenymu cloveku evidentne spatne.

+1/0
20.5.2014 16:20



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.