Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L62i82b63o81r 42H91l37u18b47u56č88e94k 4960260837177

...debata je možná navenek kultivvaná, ale pokud se podíváte na některé příspěvky, tak jsou horší, než kdyby byly plné vulgarit...bláboly o dostupnosti bydlení pro všechny -  asi proto tolik mladých rodin bydlelo u rodičů, případně s rodiči u prarodičů...ale to je celkem podružné...nebo "cikáni pracovali" - ano, stejně jako většina ostatních, kteří předstírali, že pracují, a stát předstíral, že je platí.. ale také dostávali třeba poukázky na oblečení - o tom málokdo ví...ovšem nejhorší bylo to, že za období normalizace  člověk mluvil a choval se jinak doma a jinak na veřejnosti, to si snad pamatuje každý, kdo v té době žil...následky cítíme dodnes...fungovalo to asi tak, že "LID nadšeně budoval socialismus a kráčel mílovými kroky ke komunismu, ale LIDI na to káleli (napsal bych to jinak, ale asi by to neprošlo)..."...takové detaily, jako kdo mohl studovat, cestovat , co jste dostal v obchodě atd. ani zmiňovat nebudu...díkybohu, že ta doba je pryč a že ti, kteří to hlavně mají na triku, se stávají zákazníky krematorií...a pokud se někomu po těch časech tak moc stýská, tak pořád má šanci odcestovat do nějakého socialistického skanzenu...

+3/−1
30.7.2014 23:07
Foto

K32l81á87r67a 18H34á15j46e57k 56V34e19l38i63n19s49k76á 7853859680989

Chtěla bych všem poděkovat za velice kultivovanou a podmětnou diskuzi k mému blogu. Minimálně já mám teď z čeho čerpat a možnost tak zamyslet se nad jednotlivými příspěvky. Všechny v sobě nesou kus osoby, která v dané době zažila věci po svém a kteou to pochopitelně ovlivnilo a píše tedy tak, jak píše. Děkuji. Jsem ráda, že to jde i takto slušně a hodnotně ;-).Krásný den :-)R^

+3/0
30.7.2014 15:03
Foto

J82a31r12o32m26í39r 48P14e15t22ř53í63k 6334381119148

Tak před rokem 1989 byla hlavně vymahatelnost práva v kriminální oblasti.

Neexistovalo, aby někdo někoho podvodným způsobem připravil o střechu nad hlavou, což je nyní zcela běžné, neexistovalo, aby se člověk z existenčních důvodů dostal pod most.

I dostupnost bydlení pro mladé lidi byla lepší. Družstevní byty byly dostupné takřka pro každého.

Toto píše člověk, který před rokem 1989 prožil dětství i mládí a založil rodinu. Nyní se mám tak dobře, jak se mi před rokem 1989 ani nesnilo, takže bych měl po komunistech pouze plivat a chválit současný režim, ale jaksi nemohu. Navíc jsem poznal řadu komunistů, kterých jsem si vážil, oproti těm, kteří na komunisty pouze nadávali, ale morálně jim nesahali ani po kotníky.

+3/−6
30.7.2014 14:40

J32i44r53i 58M57a45l83i45n12a 1989192917786

No, ja byl coby mlady clovek 10 let v bytovem druzstvu a bylo me receno ze si na byt jeste aspon dalsich 10 let pockam……

Vetsina lidi se ma dnes stejne jako vy mnohem lepe nez za komunistu. A to nejen materialne, ale hlavne po strance obcanskych svobod. Ja vam k tomu, ze se mate mnohem lepe gratuluji.

Pokud vas presto neco nuti cele dny sedet u pocitace a zastavat se komunistu, mel byste navstivit lekare…...

+5/−1
30.7.2014 15:03
Foto

J54a29r39o97m48í32r 98P66e65t84ř18í75k 6964521509228

Já jsem svůj příspěvek napsal jménem lidí (a není jich málo), kteří se mají ne vlastní vinou daleko hůře než za komunistů.

A šikana v práci v rozsahu, jaká za komunistů neexistovala je další problém současné doby.

Neustále se zvyšuje počet lidí, kteří jsou v péči psychiatra.

+2/−5
30.7.2014 15:45

A64n73n39a 80Č48e72r63n50á 1247504349844

Dnes se naštěstí můžete svěřit do péče psychiatra. V sedmdesátých letech s nástupem normalizace strmě stoupla křivka sebevražd. :-/

+1/−1
30.7.2014 16:28
Foto

J27a85r23o40m38í21r 36P66e33t34ř34í88k 6774141649788

Počátkem sedmdesátých let jsem studoval, takže vím dobře, jaká u nás byla situace.

A co se týká normalizace, ta se dotýkala pouze komunistů, kdy si vyřizovali účty normalizační komunisté s těmi reformními.

O zvyšujícím se počtu sebevražd v posledních letech u nás je něco zde: http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Pocet-sebevrazd-v-Cesku-rapidne-stoupl-Kvuli-beznadeji-a-chudobe-302734

+1/−4
30.7.2014 23:34

A68n49n81a 47Č40e94r88n43á 1457624969164

S tím odkazem souhlasím, píší tam, že Česko je podle psychiatra v počtu sebevražd lehce nad průměrem. Kdežto v sedmdesátých létech, kdy začala nornalizace, křivka sebevražd strmě stoupala, jak už bylo uvedeno. Dnes jsme pod polovinou tehdejšího neutěšeného stavu, naštěstí. R^

+2/−1
30.7.2014 23:41

A56n74n57a 33Č81e73r81n47á 1987934449684

tady máte oficiální údaje o počtu sebevražd nejen za normalizace, ale i před a potom:

http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/sebevrazdy_zaj

0/0
30.7.2014 23:54
Foto

J40a23r54o41m48í14r 90P69e67t98ř71í55k 6104521479858

Graf vypovídá, že počet sebevražd za nejtužší normalizace 1969-1970 byl podstatně nižší než ve 30. letech 20.st.

Co jsem slyšel od svých předků, tak nejhorší bída a beznaděj byla za první světové války, přesto došlo k prudkému poklesu počtu sebevražd. To samé i během druhé světové války.

Takže z tohoto hlediska bychom museli říct, že nejlépe se našim lidem dařilo za obou světových válek. Z tohoto vychází jednoduché vysvětlení, že člověk si svého života nejvíce váží v době, kdy je největší hrozba, že o něj přijde.

Co se týká doby normalizace, tak si nevzpomínám na případy sebevražd reformních komunistů ( i když určitě nějaké byly), kteří byli z vysokých funkcí posláni k lopatě.

+1/0
31.7.2014 9:45
Foto

J90a34n96a 91M58a39j60o76v59á 4765652956403

Promiňte, ale srovnání s dobou války je absurdní a vážně demagogické, v dobách války jsou muži v produktivním věku na frontě a ženy se starají, aby přežili ti, kdo zbyli v týlu. Na sebevraždy prostě není čas. Lidská "smečka" takhle funguje.

+1/−1
31.7.2014 19:57
Foto

J82a40r69o55m46í78r 10P81e43t11ř96í57k 6154461879748

Můžete mi napsat do které armády museli narukovat naši muži za II. světové války?

0/0
1.8.2014 9:39
Foto

J84a76n80a 30M43a60j18o68v47á 4755812836933

Družstevní byty byly dostupné poté, co jste na ně čekal nějakých dvacet let. Do jednoho takového jsme se nastěhovali poté, co si o něj zažádal pán, který se právě o těch dvacet let stal manželem mojí maminky a členství v družstvu nám přenechal. Jinak...vlastně netuším, kde bychom bydleli. Máte to asi trošku zkreslené možná právě tím mládím.

+7/−1
30.7.2014 15:43
Foto

J64a88r36o35m72í37r 26P40e85t54ř15í68k 6854181899948

Pokud si člověk pořizoval družstevní byt svépomocí, tak včetně doby stavby to bylo cca 5let, někdy i dříve.

Pokud vím, tak na celém okrese Blansko to bylo přibližně stejné ve všech městech.

Když byl někdo ochotný se stěhovat, tak byly podniky, které dávaly byty okamžitě. Takže, pokud někdo měl opravdu bytovou nouzi, tak mohl jít za prací tam, kde se přidělovaly podnikové byty.

Zřejmě byly ale i oblasti, kde se byty nestavěly, to je možné, nevím ve kterém města jste bydlela.

Já jsem si za totality z platu konstruktéra dům postavil a ještě i za totality jej splatil.

+1/−6
30.7.2014 15:55

A94n11n33a 24Č87e83r91n87á 1257204489784

To je právě jedna z komunistických lží: "mohl každý"... Rv

+6/−1
30.7.2014 16:25
Foto

J61a85n97a 12M27a96j49o46v17á 4305792726603

mám naprosto opačnou zkušenost a nikoho, kdo by měl DB do 5 let ani neznám. Vyrostla jsem v Karviné, kde horníci jakous-takous šanci získat podnikový byt měli, součástí podmínek nutných k zařazení do pořadníku (a pak to do 5 let bylo) byla manželka, dítě a upsat se na deset let. Tohle kdyby zkusil někdo požadovat dneska, je to diskriminace a průšvih. Taky jste prostě zažádal byt a on "někde" byl. (Až byl). Třeba na naprosto šílených místech - viz Ostravské sídliště Dubina nebo nový Šumbark v Havířově - naprosto problematické (a dodnes) oblasti.

Na jihu Moravy jste pak byli z venkova a svépomocí postavili nebo přistavěli, nebo prostě čekali na obecní nebo družstevní byt. A to jsme u těch dvaceti let.

Nejspíš jsme z jiných států.

+4/0
30.7.2014 18:52

R57a53d90i36m 24M74l73y98n78a52ř79í79k 8603792754148

Je mnoho věcí, které se za komunisté řešily lépe: cikáni pracovali. Museli. Nikdo neřešil, jestli říkají Cikáni nebo Romové. Mnozí z nich byli líní, ale podobně líní byli také povahově podobní necikáni.

Druhou důležitou věcí, která "fungovala", byl "bankovní sektor". Byl tak omezen, jak to jen šlo. Což považuji za velmi rozumné. Akorát se tomu nedalo říkat bankovnictví. :-)

Nakonec Líbye zahynula jenom proto, že nechtěla západní lichvářské bankovnictví. A z toho bychom se měli důrazně poučit. Líbyi zabila vlastní měna a lichvařská nenažranost US a EU.

Rozumnou cestou je arabský bankovní systém, kde není rpostor pro lichvu. Nakonec Arabové měli vyspělou civilizaci, v době, kdy Evropani lezli po stromech a bílí Američani a Afroameričani vůbec neexistovali.

Všechno ostatní, co komunisté dělali, bylo špatně. Pouze nadbytečná přidaná hodnota dokáže generovat konkurenci, kvalitu a zodpovědnost. Neadresní daňový systém, to vše je špatně.

0/0
30.7.2014 12:02
Foto

J44a46n57a 26M77a61j34o67v17á 4655672216503

Mne vlastně napadá jediná lépe řešená věc - a to propojení vzdělávání a podniků. To dneska chybí. I když...vlastně nevím, jestli by to v dnešní společnosti vůbec mohlo fungovat - firmy se stěhují, mění náplně, snad nikdo dnes nefunguje dvacet let stejně.

Jinak toho moc lepšího nevidím. Jen se nám možná ztrácejí ty dobré cesty v celé škále možných cest.

+1/0
30.7.2014 15:45

R57a86d79i52m 50M37l35y47n96a88ř94í73k 8143622174558

Než jsem odešel na freelance, pracoval jsem v soukromých firmách, kde vzdělávání zaměstnanců bylo nutností. Jednalo se o firmy s poskytováním nových technologií, takže bez neustálého vzdělávání nebylo možné růst. Odešel jsem proto, jelikož jsem se cítil příliš svázán vzhledem ke své povaze. Ale mohu i po létech tvrdit, že interní firemní vzdělávání nese o hodně lepší výsledky než vstupování státu do vzdělávání.

Člověk nebo soukromá firma nejsou telata, aby nevěděli, co potřebují. Navíc konkurence je donutí. Sám trávím hodně času osobním vzděláváním se. Například diskuze s Vámi, Jano, je pro mne přínosem pro obchodní komunikaci. A to Vám nelehám pod ruku a neroztahuji nožičky, abyste mne mohla pošimrat na bříšku. ;-)

0/0
30.7.2014 18:17
Foto

J32a47n46a 68M69a13j84o43v24á 4435792916653

Myslím tím institucionalizované vzdělávání - tedy dřívější "učňáky" svázané s firmami, které si tak vychovávali dorost a měli naopak právo učně zavázat k tomu, že u nich musí něco (tuším 3 roky) odpracovat.

Ono to nějak fungovalo.

Když to beru z dnešního pohledu, těch pár firem, které si trouflo na soukromou školu má problém v tom, že absolventi nenastupují do práce, ale ti šikovní jdou "vejš", ať už na výšku nebo do regionu, kde jsou vyšší mzdy. 

x

Co mi chcete prodat? Já bych nic prodat neuměla, jsem v tomto směru zvláště netalentovaná :-(.

+1/0
30.7.2014 19:09

B67e17d18ř16i86c37h 93D91v98o17ř38á48k 2772968486684

Většina lidí nechválí eru komunismu u nás. Poukazuje jen na věci, které se řešili lépe. A to je něco úplně jiného. Moje rodina i já osobně jsem si zažil své. A stejně vidím mnohé, co tehdejší režim dělal dokonaleji.Otázku - co to bylo - může položit jenom člověk,který neví, jak dříve cokoliv fungovalo. 99% lidí nechce vrátit dřívější pořádky a mnoho lidí si uvědomuje, že to vlastně ani nejde. Je jiná doba - předehra té lepší.

+4/0
30.7.2014 11:02

P31e13t56r 71V59y61s42o30č73a80n 7878830940196

Je paráda číst tuhle diskuzi, zatím tu úroveň nezpochybňuje ani místní letka, vidím velmi podobné názory s mými, i vy jste to napsal dobřeR^. Dík za to, že takoví lidé u nás žijí, začínal jsem zoufat...:-)

+1/−1
30.7.2014 11:39

K36a92r55e54l 40D30v86o64ř97á74k 3797607407

Do roku 1968 byla nase zivotni uroven srovnatelna s Rakouskem a Zap. Nemeckem, problem byly byty stejne jako na Zapade a take nedostatecne moznosti cestovsni za hranice, coz vetsine lidi nevadilo. Ve spolecnosti probihslo velke uvolneni a sedesata leta lze oznacit celkove za nejlepsi v historii Ceskoslovenska !Po roce 1968, kdy se do

o funkci dostalo mnoho karieristu, prineslo pouze jednostranny hospodarsky rozvoj a malo se reagovalo na skutecnost, ze lidem rostli vydelky, ale casto se nedostavalo kvalitni zbozi. Ale podarilo se vyresit pomerne solidne nedostatek bytu, z toho se zije dodnes a take byli silne podporovany mlade rodiny s detmi - novomanzelske pujcky s odpisy podle poctu deti a nenavratne pujcky jak na stavbu bytu a rodinych domku, podnikove, statni az do vyse 400 000 Kcs. Karieriste zustali v politice i po roce 1989 - treba Dlouhy, Tlusty, Necas...

+2/−2
30.7.2014 10:08

R47a38d40i31m 34M87l93y55n21a76ř45í93k 8173552744848

Když se podíváme s odstupem na rok 1989, vidíme, že převrat byl naplánován velmi přesně. Havel a spol. na začátku vůbec nevěděli, která bije. Vůbec netušili, co se 17.11.1989 děje. Kromě estébáků a těch, kteří celou akci připravili, to nevěděl nikdo. Dneska je zřejmé, jak to fungovalo. Disidenti byli použiti jako "vedoucí revoluční síla", ale ve skutečnosti jako štít k moci nastoupil Prognostický ústav a svazácké organizace. Langr, Nečas, Ulčák, jeden svazácký funkcionář vedle druhého. To byla záloha KSČ.

Prvním skutečně posazeným předsedou vlády byl komunista Marián Čalfa. Ministrem vnitr, který zametl stopy po aktivitách, byl lidovecký konfident Sachr. A tak dále. To nebyla revoluce, byl to sranda převrat a bude nás to bolet ještě dlouho.

V ČSR komunisté jako ve druhém státě po SSSR nejvíce zlikvidovali soukromé podnikání. Přesto tato republika dokázala něco vyrábět. Znamená to, že měla a má hodně chytrých lidí, kteří mají právo být nespokojeni s tím, jak to tady bolševici dál vedou.

+5/0
30.7.2014 10:36

P22e55t16r 17V14y97s12o54č32a51n 7188480440476

Což je přesná analýza, chtělo by to větší text. Vy na to máte. Ale tuším, že jste nad věcí a pro tohle si nechat místními truhlíky nadávat do komunistů jistě nepotřebujete. 

Vidím to velmi podobně.R^

+4/−2
30.7.2014 11:35

R57a95d79i10m 12M82l45y50n65a59ř16í24k 8793812774198

Děkuji, není to o tom nechat si někým nadávat. Vy se taky dokážete na věci dívat střízlivě, znám Vás z diskuzí. Ve většině s Vámi souhlasím, s některými věcmi vůbec. Ale proto se přece nebudeme mlátit. Umím si představit, že s Vámi mohu strávit příjemný večer u piva. Diskuze není o tom, abychom si dokázali, že máme pravdu.

+2/0
30.7.2014 11:45
Foto

K45l22á41r88a 23H61á33j53e32k 42V39e38l75i11n46s85k17á 7763389870969

děkuji za příspěvek, zajímavá úvaha k zamyšlení a jak píše kolega výše, stálo by to za delší článek a kultivovanou diskuzi. To by mě opravdu zajímalo.děkujiR^

0/0
30.7.2014 14:54

B37e54d72ř11i76c15h 49D57v96o83ř31á72k 2542428716354

Situace v Rakousku a Záp.Německu bylo mnohem horší než u nás. V Rakousku byla okupace vojsky SSSR a v Německu byl obrovský hlad, beznaděj a zhroucení všech služeb státu. Rakousko se z problémů částečně dostalo krizí v Maďarsku,kam se přesunula vojska SSSR. Dále v souladu s neutralitou se přes Rakousko obchodovalo s celým světem. V Záp.Německu se tvrdě pracovalo na promyšlených projektech infrastruktury. To nastartovalo celý hospodářský systém, který v tichosti spolupracoval i s DDR. A tak to sjednocení, nesjednocení Německa byla opravdu klíčová operace, a její účinky pociťují všichni dodnes.

+1/0
30.7.2014 11:08

R13a57d43i44m 56M56l79y50n15a22ř89í57k 8693372724148

Ale v Německu to fungovalo jenom proto, že to byl takový jiný ordnung. Já do Německa jezdím rád. Necítím v tom jejich systému potlačování svobody. Neodhazují papíry, kde je napadne, parkují spořádaně, v restauracích se člověk cítí dobře, na dálnicích se jezdí rychle, přesto se tam člověk cítí bezpečněji než u nás.

Myslím, že tam lépe funguje svoboda, zodpovědnost a tolerance. Asi před pěti  - sedmi léty jsme v Německu zastavili na odpočívadle, abychom vyvenčili děti. Po chvilce za námi zastavil Mercedes a vystoupil starší manželský pár. Šli k nám a začli si s námi povídat. Česky. Pan byl truhlář v důchodu, měl svojí firmu a už si jí jenom řídil. Byl to spokojený německý živnostník, kterého si stát vážil, jelikož dával lidem práci. Jejich poločeské-poloněmecké rodiny byly také vyhnány po válce. Nic nerozebírali jako křivdu, prostě se se životem poprali. Myslím, že tehdy jsem doopravdy pochopil, že jenom slušný systém produkuje slušné lidi.

+1/0
30.7.2014 11:38

P49e30t48r 83V85y26s22o84č28a13n 7738440550166

Nedivte se, že vzpomínají na ten bývalý život v tzv. koncentráku. Dám jeden příklad, nebude to o politice, ta mladého člověka dle vaši teze nezajímá, ale kdo chce, ten porozumí:

Zaměstnavatel mi dal byt 3 + 1 (dnes se tomu s vervou říká králíkárny, přesto se prodávají za milióny), já zaplatil 30 000,-. Musel !!! - jak kruté - jsem se zavázat, že v podniku odpracuji 10 let (co by za to dnešní mladí dali). Kolega z práce si postavil domek, splátky 420,- měsíčně, asi desetina platu. To bylo bydlení. Zkuste si to převést na dnešní dobu.

+7/0
30.7.2014 9:34

R56a14d24i80m 73M79l54y62n80a97ř91í60k 8703912594988

Ano, přesně takto to lidé porovnávají. Srovnávají, co je nebo bylo pro ně lepší.

+3/0
30.7.2014 9:53

P37e55t58r 67V14y21s33o51č26a41n 7318580370526

Bohužel porovnávají i v jiných oblastech života a dnešní doba nemá zrovna nejlepší vizitku. Je to samozřejmě dáno i tím, že ve vedení - státních orgánů i podniků - stojí jedni a titíž - bezcharakterní zmetci - i bývalé struktury.

+4/0
30.7.2014 10:58

R15a15d59i16m 86M11l65y23n91a40ř68í75k 8843132874338

Ale to není bohužel. To je díkybohu. Přece nepotřebujeme žít v režimu, kde si halekáme: máme demokracii, hurá, žere nás lichva, hurá, žerou nás daně, hurá! Když nás žerou daně a lichva, nelze mluvit o nějaké demokracii. Demokracie je spojována s ekonomickou prosperitou. Tohle téma ale plně vybočuje z toho, o čem je tento blog.

+1/0
30.7.2014 11:20

P60e23t35r 53V74y17s98o56č44a51n 7918900390576

Já vím, že je to dobře. Ale to bohužel tam mám proto, že se tak nostalgicky vzpomíná. Pokud by tento dnešní systém fungovat, a o ideálu nemluvím, to je z říše snů, těžko by se tolik vzpomínalo....

0/0
30.7.2014 11:43

K48a32r13e52l 54D86v54o21ř85á72k 3967717427

Par titulku z dnesnich novin, ktere neco vypovidaji o soucasnem rezimu- Realitky mazane pripravuji seniory o byty v privatizaci, K soudu miri tri expolitici za pulmiliardovy danovy unik, Vrchni soud resi kauzu rozsahlych zpronever, Dedictvi po Czerninove se zrejme vydava neopravnene, obvineny dve urednice, Obet poznala lupice v davu fanousku !!

+4/0
30.7.2014 9:25

P66e37t45r 44V47y47s38o17č69a44n 7128980390976

A to jste napsal moc hezky:-)

+2/0
30.7.2014 9:27

J59i58r51i 59M72a32l62i82n29a 1529802607426

A socialismus jiz se nevrati. Co budete delat ?  Ja bych se na vasem miste obesil !

+3/−3
30.7.2014 9:28

R46a15d12i48m 80M76l45y66n89a16ř15í56k 8523902294418

Ale ti lidé nechtějí socialismus. Chtějí prostě slušnější společnost. Češi nejsou pistolníci, kteří se potřebují prostřílet do baru nebo z baru s pytlíkem zlatých nugetů. Češi jsou mírně lokajský národ, ale myslí hlavami. Dokáží srovnávat a porovnávat. Zatím se neumí moc bránit, ale to také přijde.

+3/0
30.7.2014 9:33

K61a68r50e55l 56D56v61o37ř30á47k 3977197137

Jak ta vase myslenkova ejakulace souvisi s mym prispevkem ?

+2/−1
30.7.2014 9:43

R54a25d90i65m 86M94l70y64n42a62ř27í62k 8623912674458

Náš současný svět je pln podvodů a zlodějiny. A současný stát okrádá běžné poctivé občany minimálně stejně jako ten první komunistický. A nechrání běžné občany a chrání zloděje. Paradoxní je to, že největšími zloději jsou bývalí komunisté. Např. komunista Dlouhý reprezentuje jednu z nejvíce podvádějících bank na světě.

Nefunguje justice, starší lidé jsou ničeni exekutorskými bandami za dluhy, které si přivodili neznalostí, nebo byl na nich spáchán podvod. Nemají zastání a místo klidného stáří  možnosti pobírat důchod, na který po celý život museli státu platit, mnozí žijí z ruky do huby. A když si chtějí přivydělat, stát s nima jedná jako s onucí a pokouší se je okrást.

Většina ze starších lidí se může vykašlat na svobodu cestovat kamkoliv, když si to vlastně ani nemohou dovolit a jsou odkázání na důchodovou almužnu. Potřebují žít slušně tady a cítí, že místo klidného stáří musí být neustále ve střehu před zloději všeho druhu.

Tento stát své slušné občany nechrání, okrádá je, buzeruje a není pro ně reprezentantem ochrany a svobody. pro mnoho lidí je proto alternativa minulého režimu lepší než ta současná. A důvod je skryt v jediné větě: nejsme jako oni. Komunistické zlo nebylo potrestáno, ale převzalo moc a vládne nám dosud.

+3/−4
30.7.2014 8:55

A53n25n78a 70Č63e87r90n22á 1197864889584

"Tento stát své slušné občany nechrání, okrádá je, buzeruje a není pro ně reprezentantem ochrany a svobody. pro mnoho lidí je proto alternativa minulého režimu lepší než ta současná." - proto je pro mnoho lidí lepší, když je komunistický režim i umučí a zavraždí. Pochopitelně. ;-DRv

+1/−3
30.7.2014 9:05

J50i20r60i 38M46a56l86i61n88a 1659852137336

Pro bridily, lenochy a hlupaky komunisticka diktatura asi lepsi byla…..

+4/−3
30.7.2014 9:10

A69n96n35a 86Č37e93r92n68á 1697834939814

Možná že byli míň vidět, ale i ti mohli skončit v kriminále... :-/

0/−1
30.7.2014 9:12

K40a42r90e37l 10D53v76o17ř80á15k 3917517667

Malina nam jemne naznacuje, ze neni bridil, lenoch a hlupak ! :-))

+1/−1
30.7.2014 9:16

A33n25n44a 80Č83e63r59n91á 1667394289924

Vy jste jeho mluvčí? ;-D

+1/−2
30.7.2014 9:20

J86i32r59i 94M64a80l50i75n43a 1639262537696

Neni muj mluvci, ale prave ten bridil atd……

Jinak by se te diktatury tak nezastaval. ;-)

+2/−2
30.7.2014 9:26

K61a64r42e36l 26D87v91o43ř44á70k 3697767337

To bych psal, ze Malina prohlasil. :-))

0/0
30.7.2014 9:26

R88a10d40i32m 47M74l61y19n17a66ř54í57k 8853492204118

Víte, Anno, já předchozí režim neobhajuji. Jsem antikomunista a antisocialista. Ale vládnou nám komunisté a socialisté, kteří převedli jeden maglajz na jiný. A mnoho lidí to vidí. Svoboda cestovat a nadávat je celkem dobrá věc. Horší je absence reálné svobody a zodpovědnosti. Vás to možná nebolí, nebo se na tuto republiku díváte odněkud z jiné země, ale hodně lidí cítí, že jim není ani nemůže být v současných podmínkách lépe než za prvního bolševismu. Jste schopna to akceptovat?

+2/0
30.7.2014 9:26

A89n89n60a 28Č36e23r11n94á 1597404229394

Ne.

Protože tady žiju celý život a větší část v komunistické diktatuře. Být dnes okrádán zloději (které možná odsoudí) a být předtím pronásledován státním komunistickým systémem (proti kterému není zastání) je nesrovnatelné. ;-€Rv

+2/−2
30.7.2014 9:32

R11a52d87i87m 34M86l57y61n75a12ř41í77k 8783182524578

A za co jste byla pronásledována?

+2/0
30.7.2014 9:33



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.